חוות הר סיני: לחם ומנהיגות

רגע לפני מגיעים לחוות הר סיני, כדאי לעצור במערת אביגיל. מסלול הליכה קצר, טבילונת במי מעיין שזורק אותנו לדוד המלך, אביגיל ונבל הכרמלי שבטעות משייכים אותו לאזור הכרמל הצפוני והוא בכלל נקרא על שם היישוב כרמל שממש כאן.

“יש לכם חמש דקות לכנס את הצאן”. כך מתחילה לה סדנת מנהיגות ייחודית, שהגה ומפעיל נחשון אפיק בשיתוף עם אנשי חוות הר סיני שבסוסיא, בדרום הר חברון. דליה ויאיר הר סיני היו זוג חילוני מעמק חפר. לאחר תהליך ארוך של חזרה בתשובה ותשעה ילדים, הגיעו לסוסיא והחליטו להקים בה חווה אורגנית שתתבסס על חקלאות עצמית. יאיר היה יוצא עם למרעה עם הצאן, שסיפק גבינות וחלב, ודליה גידלה את הילדים. יחד הם חלמו על הקמת טחנת קמח אורגני.

לפני 16 שנה נרצח יאיר על ידי מחבל, ודליה, שנותרה לבדה, החליטה להמשיך את החזון. בנוסף לעדר היא הקימה את טחנת הקמח, שפועלת על אבני ריחיים ומנפקת רק קמח אורגני מחיטה, כוסמין, שיפון וטף. הקמח האיכותי משווק תחת המותג “שירת הדגן”.

כיום נעזרת דליה בחתניה לתפעול החווה. למבקרים היא מספרת את סיפורה האישי, תוך שהיא מעבירה להם סדנת לחם, הכוללת לימוד תיאורטי על לחמי מחמצת וגם אפייה בפועל. במקביל, יוצא אפיק עם קבוצות למרעה, שם פוגשים את הכבשים (מסוג דרופר) ואת הרועה של העדר, שושנה, וביחד מתחילים לחלק משימות כמו הובלת העדר אל בור המים. בסוף היום מתנהל דיון על שאלת המנהיגות. שתי הסדנאות, הן הלחם והן רעיית הצאן, משלימות זו את זו, ויוצרות בילוי מיוחד למשפחה.

אשריאל חוות הר סיני

אשריאל חוות הר סיני

חיפוש לפי קטגוריה

פוסטים אחרונים